Inilah Punca Pasukan Sepak Takraw Wanita Indonesia Keluar Gelanggang Sukan Sea Kuala Lumpur

<

punca pasukan sepak takraw wanita indonesia keluar gelanggang sukan sea kuala lumpur
Pasukan Indonesia Keluar Gelanggang Tanda Protes
Inilah punca pasukan sepak takraw wanita Indonesia keluar gelanggang Sukan Sea Kuala Lumpur 2017. Kecoh di gelanggang sepak takraw wanita sukan sea semalam, apabila ketua jurulatih pasukan sepak takraw wanita Indonesia menunjukan isyarat bantahan, lantas masuk ke gelanggang dan menarik semua pemainnya sebagai tanda bantahan terhadap keputusan pengadil dari Singapura.


Jurulatih pasukan sepak takraw wanita Indonesia Asry Syam, membuat bantahan apabila pengadil pada perlawanan tersebut membatalkan empat servis yang dilakukan oleh perejam Lena ketika mendahului set ke dua dengan punggutan markah 16-10.


Pengadil membatalkan servis yang dilakukan oleh Lena kerana dikatakan melakukan kesalahan mengangkat kaki kiri, ketika melakukan servis kali ke empat.


Asry dan pasukannya terus meninggalkan Stadium Titiwangsa dengan menaiki sebuah kenderaan. Lantasan dari insiden yang berlaku, pengadil memberikan kemenangan secara pembatan 2-0 kepada pasukan sepak takraw wanita Malaysia.


Malaysia dijadualkan akan bertemu pasukan Thailand esok dalam perlawanan terakhir liga pusingan yang akan menetukan siapa pemilik pingat emas sepak takraw wanita sukan sea Kuala Lumpur 2017.

Manakala Indonesia dijadual akan bertemu Filipina untuk menentukan pemenang pingat gangsa.


EmoticonEmoticon