[Viral] Mad Sabah Lawak Solo - Lawak Cetus Kontroversi

<


Mad Sabah Lawak Solo - Lawak Cetus Kontroversi


Mad Sabah Sabah Lawak Solo - Lawak Cetus Kontroversi

Mad Sabah atau nama sebenarnya Achmad Rusli berusia 28 tahun yang berasal dari Kunak, Sabah mendapat perhatian natizen. Membawa tema tentang asal usul negeri dari negeri Sabah dari minggu pertama sehinggalah di pentas akhir Lawak Solo.

Walaupun hanya berjaya mendapat tempat kedua, lawak terakhir beliau meninggalkan satu mesej yang sangat jelas dan membawa mesej sinis yang mendalam buat pemimpin-pemimpin di negeri Sabah. 


“Saya orang pedalaman Sabah, kampung saya kaya dengan keindahan flora dan fauna, kaya dengan keindahan pulau dan pantai, kaya dengan orang miskin.“Kampung saya 70 peratus penduduknya miskin, 30 peratus pura-pura kaya.“Saya hairan, penduduk kampung saya 70 peratus miskin, tapi 100 peratus pemimpin dia kaya.


“Setiap tahun pemimpin akan cakap, ramai orang yang keluar daripada kemiskinan, tapi dia tak pernah kira berapa ramai yang masuk.


“Dan saya tak faham, pemimpin ni dia bagi rumah, bagi kereta, dia bagi driver, tapi orang miskin macam saya dia bagi apa? Dia bagi tahu pemimpin dapat semua,” katanya sambil mendapat sambutan daripada penonton yang hadir dalam rancangan itu semalam.


“Walaupun miskin saya bersyukur, di kampung ada bidan kampung, waktu bersalin, bidan sambut, kalau tak ada bidan, mesti mak saya mengandungkan saya sampai sekarang.“Walaupun miskin, saya diberi makan secukupnya, pagi saya makan ayam, tengah hari makan tomyam, malam makan kari, semua megi.


“Walaupun saya miskin, saya ada harga diri, maruah yang tinggi, saya malu menganggur di kampung, jadi saya datang KL, menganggur di KL,” 





Antara komen-komen menarik tentang lawak Mad Sabah Lawak Solo




Tahniah Mad Sabah Lawak Solo, walaupun hanya dapat tempat kedua, tetapi kau juara di hati-hati kami orang Sabah. Terus maju Mad Sabah sekarang kau idol orang Kunak!


EmoticonEmoticon